Den franske ekonomen

I våras fick jag äran att åka till Paris för att plåta den hypeade nationalekonomen Thomas Piketty. Intervjun gjordes av Magnus Falkehed vid Paris school of economy, där jag också tog bilderna. Jobbet var för DN:s lördagsmagasin och publicerades där några veckor efter besöket. I mitten av juni blev jag uppringd av Aftenposten som frågade hur de kunde få tillgång till bilderna. Nu har jag äntligen hittat och kunnat ladda ner sidorna därifrån. Det är så jäkla kul att se! Redaktören för DN Lördag hade som önskemål att det skulle finnas röda rosor i bilden eftersom Piketty skulle tala för (S) under Almedalsveckan. Jag hittade en liten blomsterbutik och köpte en bukett rosor för att kunna lösa uppgiften. Men detta föll inte ekonomen i smaken. Men tro det eller ej, visst fanns det RÖDA i skolans trädgård. Jag bad honom ställa sig med busken i förgrunden och hukade mig ner för att få rosorna i förgrunden. – Jag såg allt vad du gjorde med rosorna där, log Magnus när vi sedan gick från intervjun.

Lämna en kommentar